wat doen we

Wat heb je nodig om het ‘klantgericht’ werken in praktijk te laten slagen? Het klinkt zo makkelijk; je stelt een mooie CX plan op, maar dan komt het op de uitvoer aan. Er zijn een paar randvoorwaarden om je CX plan succesvol van papier de organisatie in te tillen:

  • Een duidelijk (smart) doel opstellen en blijven meten en monitoren; maak CX meetbaar!
  • Inspirerend CX Leiderschap; een intrinsieke motivatie om klantgericht te gaan werken
  • Passie voor de klant in alle lagen van de organisatie
  • Medewerkers handvatten en tools geven om klantgericht te kunnen en vooral mógen werken
  • Het lef hebben om je processen vanuit Customer Excellence in te richten ipv Operational Excellence
  • Medewerkers volledig betrekken bij de CX visie; zij leveren tenslotte het bewijs voor jouw merkbelofte
  • Insights stroomlijnen: Ken je klant echt! Zorg dat je insights (vanuit kwalitatief en kwantitatief onderzoek) doorsijpelen in je organisatie Wij kunnen je helpen bij al deze elementen

Adviseren; customer journey management en CX strategie op 1A4.
Implementeren; processen inrichten, rapportages inrichten in bestaande CRM software.
Activeren; van belofte naar bewijs! DISC sessies, trainingen klantgericht communiceren en coaching.

B-Partners is de expert op het gebied van het optimaliseren van je klantcontact. Om een 5**** review van je klanten en medewerkers te krijgen, moet Het Verhaal van je MERK, KLANT en TEAM in balans zijn met elkaar.

Om zo het contact met je klanten nog duurzamer te maken. En de kosten te verlagen door onnodig klantcontact of herhaalverkeer te voorkomen, zonder dat de klanttevredenheid daalt.

We adviseren niet alleen hoe je alle lagen van je organisatie én mensen klantgerichter kunt maken, wij staan aan je zijde om het samen te doen.

3B model B-Partners: merkbeleving, teambeleving, klantbeleving
B-Partners 3B model marketingstrategie

QUICK SCAN

We gaan ontdekken wat het vliegwiel is in jouw organisatie. We onderzoeken de 3 pijlers van Merk, Team en Klant in een quick scan. Deze quick scan geeft heldere hands-on adviezen; van quick fixes tot proces- en organisatieverbeteringen. Gun jezelf een goede analyse van je organisatie en je mensen. Vanuit daar kun je je strategie verder vormgeven en klantcontact optimaliseren. En natuurlijk betrekken we je medewerkers in het proces.

DE VOLGENDE STAP…

Na de Quick Scan bekijken we samen op welk aspect van onze 3B methode we meer nadruk moeten leggen. Gaan we aan de slag met je Merkbeleving, Klantbeleving of Teambeleving. Of natuurlijk alle 3. Onze vertrekpositie is altijd het Klantcontact.

w

MERK beleving

Hoe zet je jouw product of dienst in de markt? Ken je je doelgroep en weet je waar je doelgroep behoefte aan heeft? Wij helpen je graag bij deze vraagstukken om een praktisch marketingplan neer te zetten. Met een heldere missie, visie, merkwaarden en klantbelofte. Essentieel hierbij is je medewerkers in het proces mee te nemen, zodat het gedragen en gevoeld wordt. En Het Verhaal door je mensen verteld wordt.

KLANT beleving

Oprechte interesse in de leefwereld van de klant, hun uitdagingen en behoeftes. Je wil tenslotte waarde toevoegen daar waar de klant het nodig heeft. Dit zorgt niet alleen direct voor een beter resultaat, maar je bouwt ook een duurzame klantrelatie op.

We stellen de ideale customer journey voor je samen per klant doelgroep. Want een bijzondere beleving zorgt voor een blijvende herinnering.

Daarnaast brengen we je huidige salesproces in kaart, behouden wat goed is en bouwen uit wat verbeterd kan worden. We trainen je salesteam en zorgen ervoor, dat zij met de juiste inzichten het hart van je klant raken.

TEAM beleving

Je hebt veel energie gestoken in het vaststellen van je merk en je merkwaarden die passen bij het verhaal van je organisatie. Maar wat is het verhaal van je team? Welke cultuur heerst er in de organisatie? Hoe zorg je ervoor dat deze waarden doorleefd worden door je team? Dat ze tastbaar worden voor degene die het meeste contact hebben met je klanten?