CASE | Sportbedrijf Rotterdam
Van plan tot uitvoering
Sportbedrijf Rotterdam exploiteert, onderhoudt en ondersteunt sportlocaties in heel de stad Rotterdam. Hun belofte is ‘iedereen in beweging’ krijgen. En laat dat nou ook ons doel zijn! Maar dan op het gebied van klantcontact optimaliseren. En zo zijn we met elkaar in contact gekomen. Hoe krijgen wij alle medewerkers op alle verschillende locaties van Sportbedrijf Rotterdam in beweging om nog klantgerichter te worden?
Start
Samen hebben we een klantcontactstrategie opgezet voor de hele organisatie. Door het opstellen van interne en externe customer journeys. Heel veel gesprekken gevoerd met medewerkers. We hebben met het MT kaders opgesteld. En we hebben de technologie (o.a. crm software) en de werkprocessen kritisch onder de loep genomen.
Duurloop
Na het opstellen van de strategie, start de activatie! We zijn niet van de ‘lange halen snel thuis’, maar van de duurzaamheid. Samen stevig bouwen en neerzetten van Het Verhaal van Sportbedrijf Rotterdam. Een ieder vanuit eigen discipline en werk klantgerichter maken. Welk gedrag van medewerkers past nou binnen deze strategie? Hoe kunnen de medewerkers bijdragen en uiting geven aan klantgerichtheid?
Richting geven. Doorleven. De boodschap concreet en vooral eigen maken. Dat is het doel van de Duurloop.
Finish
“In 2024 overtreffen alle medewerkers vanuit hun eigen werk en discipline de verwachtingen van klanten.” Een hele mooie mijlpaal, maar eigenlijk niet de finish. Want hebben dit punt bereikt, dan hergroeperen we en bekijken we hoe ook wij weer die volgende stappen kunnen zetten.
De ultieme finish wordt uiteindelijk nooit bereikt, maar de tussenstops wel. En die vieren we dan. Met elkaar.