3B methode
EEN GOED GESPREK… BEGINT MET EEN DOORDACHT VERHAAL
Een uitpuilende inbox, overleg met je team, slok koffie en door naar je volgende afspraak; de gemiddelde werkdag is er eentje van deadlines en doorgaan. Neem jij wel eens de tijd en afstand om met een frisse blik naar je organisatie te kijken? Wat is ook alweer je merkverhaal?
Een sterk verhaal is niet alleen verhelderend voor je klant, óók voor je medewerkers. B-Partners helpt je de unieke identiteit van jouw organisatie helder te krijgen. Eentje die past bij het DNA van je bedrijf, door je medewerkers wordt uitgedragen en recht in het hart van je klant belandt. Zodat ze blij én blijvend zijn.
Wij geloven dat het bestaansrecht van een organisatie steunt op drie pijlers: merkbeleving, klantbeleving en teambeleving. Samen zijn ze de basis van ons 3B-model.
De 3 B’s vormen ieder een eigen aandachtsgebied. Als merk, klant en team hetzelfde verhaal vertellen, als de drie pijlers elkaar overlappen, ontstaat in het midden de vierde b, de belangrijkste: balans. Naar dát magische middelpunt gaat B-Partners samen met jou op zoek.
- MERK beleving
- KLANT beleving
- TEAM beleving
Als deze 3 pijlers hetzelfde verhaal vertellen is er balans. En wat in balans is, is sterker.
VERLEG HET STARTPUNT
Hoe kan de methode jou helpen? Door het startpunt te verleggen van je succesroute! Start met het Klantcontact, daar zit input voor je strategie, je positionering en je toegevoegde waarde. Je medewerkers zijn je belangrijkste kapitaal omdat zij je uithangbord zijn, maar vooral ook omdat zij als geen ander weten wat jouw klant wil en belangrijk vindt.
Zijn we gestart? Dan bekijken we daarna bij welke stappen van het model we stil moeten staan voor meer duiding, verdieping of verheldering. En dan vervolgen we onze weg weer.
Heel concreet: Modulair bekijken we welke aspecten van het totaal extra aandacht nodig hebben. Is je strategie glashelder, maar alleen op papier? Dan focussen we ons op de klantcontact-medewerkers; kennen zij de waarden van je bedrijf? En hoe laten ze dit zien in hun dagelijkse werk? Kunnen je salescollega’s niet aan de slag omdat Het Verhaal en dus de Waarde van het bedrijf niet helder zijn? In een praktisch brand-document vatten we dit samen en geven we sales de handvatten om in elk gesprek waarde toe te kunnen voegen.
Wat kunnen wij voor jou betekenen:
- Je merk of product (her)positioneren in de markt, denkend vanuit de behoefte van de klant
- We nemen jouw team mee in de vernieuwde succesroute; elke stap zetten we samen
- Door training en coaching laaien wij het vuur weer op in jouw medewerkers
- De ideale klantreis samenstellen en je team begeleiden in hun rol hierin
- We nemen je mensen mee in hoe zij kunnen bijdragen aan de juiste klantbeleving
- Je customer service optimaliseren; we kijken naar je mensen, processen en middelen
- We verlagen de kosten door onnodig klantcontact te voorkomen, zonder dat de klanttevredenheid daalt
- We zetten je klantdata om in betere dienstverlening en rendement
- Wat is je belofte naar de klant? En hoe ‘bewijs’ je dit elke keer weer?
Over een klant-strategie wordt meestal goed nagedacht, maar om het van papier te tillen en echt in de haarvaten van de organisatie en in de hoofden van medewerkers te krijgen, dat lukt maar weinig.
Een goed doordachte marketingstrategie die niet tot uiting komt in het klantcontact is zinloos. Andersom geldt: als je medewerker een klant op een andere manier helpt dan jij voor ogen hebt, kan er verwarring ontstaan. Optimale klantbeleving is voor de gehele organisatie van onschatbare waarde. Want van een waardevolle ontmoeting maak je zo een blijvende herinnering.
B-Partners
Gruyterfabriek
Veemarktkade 8
5222 AE ’s-Hertogenbosch